A Honda kitalálta a megoldást az elektromos autók hatótáv-problémájára: a dodzsemet

Hvg.hu 2016. szeptember 30.

A japánok ötlete felvet néhány kérdést.

Bár az elmúlt években hihetetlen mértékű fejlődés ment végbe az elektromos autók iparában, ezzel együtt pedig a hatótávolság is jelentősen megnőtt, még mindig nem elég ahhoz, hogy a leendő vásárlók rohanjanak egy EV-t venni. A legtöbb cég ezért gőzerővel fejleszti az akkumulátorait, a Honda viszont valami egészen más dolgon gondolkodik. A dodzsemen.
 
Jó, persze nem egészen úgy kell elképzelni a dolgot, mint a vurstliban, a vezeték ugyanis nem az autó felett, hanem az oldalán lenne felszerelve. Az Autoblog beszámolója szerint a cég nemrég készített egy olyan szabadalmi tervet, amin az autó oldalából kinyúló egység látható. A kocsi a tervek szerint ezen keresztül lenne képes menet közben áramot felvenni az utak mentén telepített sínekből.
 
© Honda
 
Bár egy ilyen rendszert kiépíteni és üzemeltetni valószínűleg olcsóbb lehet, mint ha a vezeték nélküli töltési rendszerhez építenénk ki a szükséges részeket, azért felvet némi problémát a dolog. Egyrészt a kar könnyen letörhet, pláne akkor, ha véletlenül nem működik a visszahúzó mechanizmus, másrészt a síneket mindig tisztán kell tartani, hogy a kocsik biztosan tudják azt használni. Persze nem valószínű, hogy ebből a szabadalomból bármi is lesz, de aki szeretné kipróbálni, hogy milyen lehet egy ilyen utazás, annak három dolgot tudunk ajánlani: villamos, troli, dodzsem. Csak nehogy a Hondánál is keresni kelljen a zseton helyét.