A VW akkumulátoros, a Hyundai hidrogénes kisteherautót készít

Automotor.hu 2016. szeptember 22.

Jövőre kezdi forgalmazni a VW a villanymotoros Craftert, a Hyundai csak két-három év múlva dobja piacra a H350 FCV-t.

Villanymotoros hajtás lehet a jövőben a kisteherautóknál a dízelmotor alternatívája, az IAA Haszonjármű Kiállításon a Volkswagen bemutatta a jövőre a kereskedésekbe kerülő e-Craftert, amelyet 136 LE/290 Nm teljesítményű villanymotor hajt, az energiatakarékosság miatt legfeljebb elektronikusan korlátozott 80 km/h-s sebességgel. Egyedi kék színt kapott a tanulmány, a hűtőrács külső színtől függetlenül kapja a kék díszítést, és a márka elektromos/plug-in hibrid autóira jellemző patkó alakú LED-es menetfények is ott vannak a lökhárítóban. Az akkumulátort úgy helyezték el, hogy nem csökken a raktér mérete, a 2541 kg-os saját tömeg mellett 1709 kg a terhelhetőség, szóval C kategóriás jogosítvánnyal vezethető csak a 4,5 tonna össztömegű e-Crafter. A 43 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátora pedig akár több mint 200 km-es hatótávolságot tesz lehetővé egy feltöltéssel. A gyár azt is mondja, hogy még az autó életciklusa során az akkumulátor-technológia fejlődésének köszönhetően elérhető lesz 400+ km-es hatótávolságú változat is.



A Hyundai rögtön tüzelőanyagcellás energiaforrással képzeli a H350-es villanymotoros változatát, amelynél szintén egy 136 lóerős villanymotor hajt, és itt már engedékenyebb az elektronika, 150 km/h az elérhető csúcssebesség. A padló alatt helyezték el az összesen 175 liter (7 kg) nagynyomású hidrogént tárolni képes tartályokat, amelyek egy feltöltéssel 422 km-es hatótávolságot tesznek lehetővé, és mindössze 4 perc alatt lehet feltankolni őket. A Hyundai ráadásul nem csak teherautóként, de 14 személyes kisbuszként is kínálni fogja majd pár éven belül a H350 FCV típusát.