Dugdosni kell a Kia újdonságait

Automotor.hu 2017. március 8.

Az Optima PHEV a kombi karosszéria mellé rögtön nagyobb akkumulátort is kapott, a Niro az év végétől választható plug-in hajtással.

Csak a harmadik negyedévben indul majd meg a hálózatról tölthető hibrid hajtással ellátott Kia Niro forgalmazása, ezért néhány fontos számadat még nincs véglegesítve. A legnagyobb változás, hogy az 1,56 kWh kapacitású, 240 V-os feszültségű lítium-polimer akkumulátor helyett egy 8,9 kWh kapacitású, 260 V feszültségű lítium-polimer akkumulátort kap, és a benzinmotor munkáját segítő villanymotor is 44 helyett 60 lóerős – a rendszerteljesítmény azonban változatlanul 141 LE/265 Nm.


Még nincs meg a hivatalos érték, ezért csak becsült adat az 55 km-es elektromos hatótávolság, illetve 30 g/km alatti CO2-kibocsájtást céloztak meg a szabványos mérési cikluson. A Niro Plug-in Hybridhez vonóhorog is rendelhető lesz, de itt is csak célérték az 1,3 tonnás kapacitás. A karosszérián mindössze annyi a változás, hogy a bal első sárvédőn helyezik a töltőkábel csatlakozását.
 
Szintén a harmadik negyedévben érkezik majd meg a kifejezetten az európai vásárlók igényeire válaszként kifejlesztett Kia Optima Sportswagon PHEV. Ennél csak a karosszéria orra kapja meg a hibrid-specifikus lökhárítót, a hátsónak már nem olyan éles a sarka, mint a lépcsős hátú PHEV-nek. A lényeg a jól használható csomagtér, ami az egyik gyengéje a Sedan-nak, ami zegzugos 307 litert kínál. Az új karosszériában alaphelyzetben 440 liter, a 40:20:40 arányban osztott támla ledöntése után pedig 1574 liter várja a csomagokat – a benzin/dízelmotoros változatokban 552-1686 literről van szó, a különbség abból adódik, hogy a padló alatti rekesz megszűnik az akkumulátor beépítése miatt.
 
Amíg a Sedan-nál a hátsó tengely fölött helyezik el a 9,8 kWh kapacitású, 270 V-on üzemelő lítium-polimer akkumulátor, a Sportswagon-nál pedig 11,26 kWh kapacitású, 360 V-on üzemelő lítium-polimer akkut építenek a csomagtérpadló alá. A nagyobb kapacitásból adódóan a kombi kicsivel többet tud majd elektromos üzemmódban haladni, végleges érték még nincs, de több mint 60 km-t ígérnek. A 205 LE/375 Nm rendszerteljesítményű benzin-elektromos hajtáshoz nem nyúlnak, a megcélzott – még nem hivatalos – szabványos fogyasztás 1,5 l/100 km.
 
Szerző: Lővei Gergely