Elektromos hajtással tér vissza a Porsche 910

Automotor.hu 2017.április 7.

Versenyautóként nem volt elég gyors a 910-es, ezért egy év után búcsúzott tőle a gyár. Most Kreisler 910e-ként tér vissza – utcai autóként.

Az elektromos autók fejlesztésével foglalkozó osztrák Kreisler Electric nemrég döntötte el, hogy az autógyártókkal való együttműködés mellett saját autókat is fejleszt. A klasszikus autókra koncentrálnak, hiszen a gyári új G-osztály átalakításával készített első autójuk is már a 40 éves kort közelíti – igaz, azt nem lehet megvásárolni. Most még különlegesebb autót készítettek, a Porsche 910e nevű utcai autójuk ugyanis gyorsabb, mint az eredeti versenyautó, miközben a közúton is lehet vele közlekedni.
 
 
A Porsche 1966-67-ben 29 darab 910-es versenyautót épített a 906-os utódaként, a legnagyobb fejlesztést azt jelentette, hogy központi kerékanyás felniket kapott az 5 kerékanyások helyett, így sokkal gyorsabban lehetett végezni a kerékcseréket. Mindössze egy évig versenyzett a gyár ezzel a 2,0 literes hathengeres (200 LE) vagy 2,2 literes nyolchengeres (270 LE) motorral szerelt típussal, mert a szintén ebbe a kategóriába tartozó Ford GT40 vagy a Ferrari prototípusok ellen esélytelen volt.
 
A német EVEX GmbH még a hetvenes években dobta piacra a 910 replikáját, ami az eredetivel ellentétben közúti használatra is alkalmas volt, de nem bizonyult nagy sikernek az autó, hiszen mindössze 4 darabot készítettek. Azonban nem dobták ki a karosszéria sablonokat, amelyek segítségével most újra elkezdték gyártani a 910 replikákat, amelyeket a Kreisler Electric által fejlesztett akkumulátoros-elektromos hajtással szerelnek fel.
 
A hátsó kerekeket hajtó villanymotor 490 LE/770 Nm teljesítményű, ami mindössze 2,5 másodperc alatt katapultálja 100 km/h-s tempóra a kupét, a csúcssebesség pedig meghaladja a 300 km/h-t. Az 53 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátort 100 kW teljesítményű villámtöltővel is lehet táplálni, és normális használat mellett 350 km-es reális hatótávolságot biztosít.
 
A mindössze 1,1 tonna tömegű autót limitált darabszámban készítik majd, de azt nem árulták el, hogy hány példányról van szó. Azt azonban érdemes tudni, hogy a Kreisler 910e-ért 1 millió eurót kérnek, ami már önmagában erősen korlátozza a piacot.
 
Szerző: Lővei Gergely