Ilyen autót sem csinált még 81 éves történetében a Jaguar

Hvg.hu 2016. november 15.

Bemutatkozott az első elektromos Jaguar, amely egyértelműen a Tesla nagy méretű Model X-ének vetélytársa lesz.

A most induló Los Angeles-i autókiállításon mutatta be a brit – de indiai tulajdonban lévő – prémiummárka nagy méretű elektromos szabadidőautóját.
 
A kocsi alapvetően a tavaly debütált Jaguar F-Pace struktúráját követi, de a végleges dizájnja azért jelentősen eltér az elektromos változat esetében.
 
A I-Pace-ből a végleges változat majd vélhetően a Genfi Autószalonon lesz látható először, ezt követően a forgalmazás kezdete 2018-ban lehet esedékes.
 
© Jaguar


A kocsi alatt a gyártó saját fejlesztésű elektromos rendszere kap majd helyet, a hajtásáról két, állandó mágnesű szinkronmotor gondoskodik, amelyek a hajtótengelyekben kapnak helyet. Ennek megfelelően a kocsi összkerékhajtású.
 
A motorok fejenként 200 lóerősek, az összteljesítmény így elérheti a 400 lóerőt, amely 4,0 másodperc körüli 0–100 km/h-s gyorsulást eredményezhet. Az elektromos autók esetében legfontosabb hatótáv kérdésében sem áll rosszul az I-Pace, az ígéretek szerint az 500 kilométeres távot elméletben teljesíteni fogja egy feltöltéssel. A 90 kWh-s lítiumion-akkupakkos autó újratöltése az angliai piacon leggyakoribb jelenlegi szabvány szerinti gyorstöltővel 90 perc 80 százalékra.
 
A Jaguar I-Pace pontos méretei szerint 4680 mm hosszú, 1890 m széles és 1560 mm magas, ezzel valamivel kisebb minden dimenzióban, mint az F-Pace. Különösen a magassága. Azonban a legnagyobb különbség a tengelytávban jelentkezik, amely az elektromos autóban 2990 mm, míg az F-Pace 2874 mm.