Kétmotoros villanybusszal megy Detroitba a Volkswagen

Origo.hu 2016. december 27.

Az I.D.-hez hasonlóan az új koncepcióautó alapja is a Moduláris Elektromos Platform (MEB), de ebben két villanymotor dolgozik majd.

Az I.D. szeptemberi, Párizsi Autószalonon történt bemutatása óta tudjuk, hogy ez a rövidítés lesz a neve a Volkswagen  teljesen hálózatba kapcsolt,  teljesen elektromos hajtású autóinak, amelyek 2020-ban kerülnek sorozatgyártásba.
 
A két magyar dizájner, Fogarasi-Benkő László és Száz Ákos által tervezett ferdehátú I.D. tanulmány az almárka formatervezési nyelvet, a Volkswagen önvezető technológiáját, és az ideális, emberközpontú belső tér koncepcióját mutatta be.
 

Forrás: Volkswagen
 
A Detroitban bemutatandó második I.D  tanulmányautó már nem ferdehátú, hanem
egyterű lesz, egyes formajegyei (a függőleges szélvédő, a rövid első túlnyúlás) a régi Transporterre utalnak majd. Ahogy a első I.D. modell, úgy ez is a MEB nevű moduláris, elektromos autók számára kifejlesztett padlólemezre épül majd, de ebben két villanymotor dolgozik majd, egy az első, egy a hátsó tengelynél, megvalósítva ezzel a kardán nélküli összkerékhajtást.
 
Az I.D.-hez hasonlóan az elektronikusan visszahúzódó kormány a Volkswagen embléma megnyomásával ebben a kocsiban is eltűnik a műszerfalban. Miközben a vezető pihen, a lézer-szkennerek, ultrahang vezérlésű radar érzékelők és kamerák figyelik a többi közlekedőt és a  környezetet.
 
Szerző: Gulyás Péter