Nyolc új villanyautót tartogat 2022-ig a Nissan e-mobility stratégiája

Villanyautosok.hu 2018. március 26.

Közzétette a tavaly áprilisban bemutatott M.O.V.E. to 2022 stratégiájának frissített részleteit a Nissan, amelyben a következő öt évben elérni kívánt technológiai és értékesítési terveit vázolja fel a japán gyártó. Elképzelései szerint az elektromos autók aránya még tovább fog nőni az új gépkocsi-eladások mutatóiban, vezető pozícióba helyezve a Nissant a villanyautók piacán, valamint az önvezető technológia és az összekapcsolhatóság is egyre nagyobb szerephez jut a japánok autóiban a közeljövőben.

A Nissan által említett egyik legfontosabb célkitűzés, hogy 2022-re az évente értékesített elektromos járművek darabszáma elérje az egymilliót, itt azonban érdemes megállni egy szóra. Az elektromos járművek ebben az esetben ugyanis a tisztán villanymeghajtású gépkocsikat foglalják magukba, valamint a Nissan e-POWER hajtáslánccal felszerelt típusokat, melyek a gyártó szerint átmenetet képeznek a hagyományos és a teljesen elektromos kocsik között. Az e-POWER meghajtásnál nincs szükség konnektorra, az autó ugyanis nem tölthető külső forrásból, ehelyett egy benzinmotor látja el a villanymotort elektromos árammal, és bár a hatékonysága és a kibocsátási adatok jóval szebb képet mutatnak a kizárólag benzinmotoros vagy tradicionális hibrid modellekénél, az elektromos kategóriába való besorolást könnyedén meg lehetne kérdőjelezni. Hogy az évi egymilliós eladást milyen arányban képzeli el a Nissan a villanyautók és az e-POWER meghajtású járművek között, azt nem részletezte a gyártó, együttesen viszont a vállalat összes értékesítését Japánban és Európában 40%-ban képviselnék 2022-re, 2025-re pedig 50%-ban.



Az új Nissan LEAF sikerét látva nyolc teljesen kibocsátásmentes modell viszont biztosan piacra fog kerülni a japánok tervei szerint 2022-ig. Ezek egyike az IMx koncepció alapján megalkotott villanycrossover lesz, melynek gyártását a napokban erősítette meg a Nissan tervezésért felelős európai főnöke. Az elektromos offenzíva kiemelt célpontja lesz Kína, ahol a Renault-Mitsubishi-Nissan Alliance egy exkluzív, megfizethető elektromos autót is elérhetővé tesz a LEAF technológiáját felhasználva. A Nissan luxusmárkája, az Infiniti sem marad ki a jóból, melynek elektromos átállását az anyavállalat 2021-től új tisztán elektromos, valamint e-POWER hajtásláncú modellekkel gyorsítja fel. A következő évtized közepére az Infiniti eladásainak is a felét fogják képviselni az akkumulátoros modellek.
 
A Nissan ProPILOT vezetéstámogató rendszerének fejlesztésére is komoly hangsúlyt fektetnek a munkatársak, amely az évek során egy minden környezetben biztonságosan használható technológiává fogja kinőni magát, ami által többé nem lesz szükség a sofőr kezeire a kormányon vagy a tekintetére az utakon. 2022-re ez a rendszer húsz modellben fog helyet kapni a világ húsz piacán. A Nissan járműveiben használt infotainment és kommunikációs funkciók is nagy változásokon fognak átesni, melyek megkönnyítik az over-the-air távfrissítések folyamatát. A saját gépkocsik mellett a japánok a közösségi mobilitási eszközök fejlesztésén is gondolkodnak, így néhány éven belül önvezető taxikat is fel fog mutatni a Nissan.