Tényleg bemutatkozik a kínaiak turbinás csodaautója?

Hvg.hu 2017. február 25.

Elvileg a március eleji Genfi Autószalonra elhozzák a kész példányt. Ha így lesz, nagy sereglet lesz körülötte.

A kínai Techrules nevű cég GT96 elnevezésű szupersportautója több szempontból is figyelemreméltó. Az egyik a külsejéért felelős tervezőcsapat neve, amely nem más, mint a Giorgetto és Fabrizio Giugiaro által jegyzett iroda, jelenlegi nevén az Italdesign Automobili Speciali.


© Techrules

A kocsit már a tavalyi szalonon is megvillantották, még koncepció jelzővel kiegészítve. A jármű hajtásának különlegessége egyértelműen egy, a repülőgépekhez hasonló módon, folyamatosan üzemelő „mikroturbina”, amely 96 ezres percenkénti fordulaton forog. Ezt vélhetően gázzal, vagy akár kerozinnal is táplálhatják. Az egység 36 kilowattos teljesítményt ad le egy generátoron keresztül, ami a nem túl nagyméretű 20 kWh kapacitású akkumulátorok töltésére fordítódik, a többi pedig közvetlen besegít a hajtásba.
 
Turbinamotoros autókkal már régebben is próbálkoztak, mert a dugattyúmotorokkal szemben üzembiztosak és kevés alkatrészből állnak. Igaz nem így, hogy egy elektromos rendszert táplál a turbina, hanem közvetlen a hajtást adja. A hétköznapi felhasználása autókban meg is akadt.
 
Ezt a Turbine-Recharging Electric Vehicle (TREV) nevű rendszert az elektromos részén hat elektromotor alkotja, ebből kettő az első tengelynél kapott helyet. Mindennek köszönhetően a gép a hihetetlennek tűnő 1030 lóerős, amivel 2,5 másodperc alatt van 0-ról 100 km/h-n, a végsebessége pedig 350 km/h. A teoretikus hatótávja pedig közel 2000 kilométer. Meseszerű adatok.